sobota, 17 stycznia 2015

Lekko orientalne ratatouille z indykiem

To pierwszy post w 2015 roku. Jak co roku, mam mnóstwo postanowień noworocznych. Jedno z nich, to powrót do zdrowego trybu życia. W ostatnim roku trochę odpuściłam, tłumacząc się tym, że nie mam na nic czasu, bo matura, bo praca, bo pierwszy rok studiów... Moje odżywianie z całą pewnością pozostawiało wiele do życzenia. Od nowego roku postanowiłam zwracać uwagę na to, co jem i jak jem. Podstawa, to 5 posiłków zjadanych każdego dnia, wprowadzenie do diety nowych produktów, których do tej pory unikałam, a które urozmaicają moją dietę. Wszystko to doprowadziło do tego, że w końcu przestałam jeść słodycze. Przy czym zaznaczam, że dieta, to dla mnie nie sposób na odchudzanie, ale sposób odżywiania się. Nie zapomniałam też o aktywności fizycznej - na trening zawsze udało mi się znaleźć trochę czasu. Wniosek? Wszystko zależy od dobrej organizacji i chęci. Tak więc życzę Wam motywacji do spełniania swoich postanowień noworocznych!

Wstyd się przyznać, ale można policzyć na palcach jednej ręki, ile razy do tej pory jadłam kaszę. Kiedy poczytałam trochę o jej właściwościach, przekonałam się, że to był błąd. Tym bardziej, że jak się okazuje, bardzo mi smakuje. Szczególnie w połączeniu z lekko orientalnym ratatouille, do którego dodałam filet z indyka. Spróbujcie koniecznie! :)


Składniki: (ok. 5 dużych porcji)
450 g fileta z indyka,
3 papryki (najlepiej różnokolorowe),
1 cukinia,
puszka krojonych pomidorów,
3 łyżki koncentratu pomidorowego,
2 małe cebule,
1/2 czerwonej cebuli,
2 duże ząbki czosnku,
1 łyżeczka oregano,
1/2 łyżeczki ostrej papryki,
1/2 łyżeczki garam masala (ostatecznie można dodać trochę kurkumy i curry),
sól, pieprz,
oliwa z oliwek,

Do podania:
kasza jęczmienna lub ryż

Filet z indyka pokroić w kostkę i podsmażyć na odrobinie oliwy z oliwek. W garnku rozgrzać odrobinę oliwy z oliwek, dodać pokrojoną w drobne pióra cebulę i posiekany czosnek. Podsmażyć. Paprykę oczyścić z gniazd nasiennych, pokroić w dużą kostkę i dodać do podsmażonej cebuli. Cukinię pokroić w ćwiartki, następnie wrzucić do garnka. Wszystko wymieszać, smażyć ok. 5 minut, po czym na dno garnka wlać wodę i gotować pod przykrywką ok. 10 minut, co jakiś czas mieszając, aż warzywa zmiękną. Dodać zawartość puszki pomidorów i koncentrat. Doprawić i doprowadzić do wrzenia. Gotować jeszcze chwilę. Podawać z ugotowaną wg przepisu na opakowaniu kaszą lub z ryżem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz